
Największe żurawie obrotowe znajdują się w SSCV Thialf, który posiada dwa żurawie o udźwigu 7.100 ton (7.826 ton krótkich; 6.988 ton długich) każdy. Przez 50 lat największym takim dźwigiem był „Herman Niemiec” w Długiej Stoczni Morskiej Plażowej, jeden z trzech zbudowanych przez hitlerowskie Niemcy i zdobytych podczas wojny. Żuraw został sprzedany Kanałowi Panamskiemu w 1996 roku, gdzie obecnie znany jest jako „Tytan”.
Żurawie – Pozostałe typy
Żuraw samojezdny to hybryda łącząca w sobie możliwość manewrowania żurawiem samojezdnym na ciężarówce z manewrowością na miejscu. Może jeździć zarówno po drogach publicznych, jak i manewrować po nierównym terenie na placu budowy, wykorzystując układ kierowniczy na wszystkie koła i wózki. Natomiast o żurawiach ogólnie na: maszynyjamar.pl.
AT mają 2-9 osi i są przeznaczone do podnoszenia ładunków do 1.200 ton (1.323 tony krótkie; 1.181 ton długich).
Zbiórka i przewóz: Żuraw podnośno-podnośny jest podobny do żurawia samojezdnego, ponieważ jest przeznaczony do poruszania się po drogach publicznych; jednakże żurawie podnośno-podnośne Pick and Carry nie posiadają nóg stabilizujących ani podnośników i są przeznaczone do podnoszenia ładunku i przenoszenia go do miejsca przeznaczenia, w małym promieniu, a następnie mogą jechać do następnego zadania.
Żurawie typu „pick and carryry” są popularne w Australii, gdzie występują duże odległości pomiędzy placami budowy. Jednym z popularnych producentów w Australii była Franna, która od tego czasu została kupiona przez Terex, a teraz wszystkie żurawie Pick and Carry są powszechnie nazywane „Frannas”, mimo że mogą być produkowane przez innych producentów.
Prawie każda średnia i duża firma dźwigowa w Australii posiada co najmniej jedną i wiele firm posiada floty tych dźwigów. Zakres udźwigu wynosi zazwyczaj od dziesięciu do dwudziestu ton maksymalnego podnoszenia, choć jest to znacznie mniej na końcu boomu. Żurawie typu „pick and conveyry” spowodowały przesunięcie prac wykonywanych zwykle przez mniejsze żurawie samochodowe, ponieważ czas ustawiania jest znacznie krótszy. Wiele zakładów produkcji stali korzysta również z suwnic typu „pick and carryry”, ponieważ mogą one „chodzić” po wyprodukowanych profilach stalowych i umieszczać je tam, gdzie jest to wymagane, ze względną łatwością.
Żurawie – Pokład przenośny
Żuraw sidelifter to ciężarówka lub naczepa drogowa, która jest w stanie podnosić i transportować kontenery zgodne z normami ISO. Podnoszenie kontenerów odbywa się za pomocą równoległych dźwigów, które mogą podnosić kontenery z ziemi lub z pojazdu szynowego.
Żuraw podwieszany to mały czterokołowy żuraw z obrotowym wysięgnikiem o 360 stopni umieszczonym pośrodku i kabiną operatora umieszczoną na jednym końcu pod tym wysięgnikiem. W części tylnej znajduje się silnik, a nad kołami płaski pokład.
Bardzo dużym amerykańskim wynalazkiem jest platforma Carry, która może unieść ładunek w ciasnej przestrzeni, a następnie załadować go na przestrzeń pokładową wokół kabiny lub silnika, a następnie przenieść się na inne miejsce. Zasada działania systemu Carry Deck jest amerykańską wersją suwnicy typu „pick and carry”, która umożliwia przemieszczanie ładunku za pomocą suwnicy na krótkich dystansach.